הגאב"ד הספרדי במכתב נוקב: הצבא הוכיח את כישלונו החריף

נתי קאליש No Comments on הגאב"ד הספרדי במכתב נוקב: הצבא הוכיח את כישלונו החריף

גאב"ד עליית חנניה, מפרסם מכתב חריף בו הוא קורא להתחזק באמונה ובאמירת י"ג עיקרי אמונה מידי יום. המכתב מגיע לאחר פגישה שקיים במעונו של מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו. "כי לו לבדו ראוי לבטוח ולא ח"ו בכוחותינו ובעוצם ידינו"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הגאון רבי שלמה חנניה, גאב"ד עליית חנניה מפרסם מכתב נוקב בו הוא מאשים את הצבא בכישלונו החריף בטבח שמחת תורה. במכתבו הוא מציין כי הדבר היחיד שניתן לעשות בימים אלה הוא להתחזק באמונה וביטחון ולהפסיק לסמוך ולבטוח בצבא.

 המכתב הנוקב מגיע לאחר פגישה מיוחדת שקיים הגר"ש חנניה עם מרן ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו שליט"א אשר אמר לו כי יש להתחזק בתפילה וביטחון בהשם יתברך וחלילה לסמוך על אנשי הצבא.

 במכתבו קורא הגר"ש חנניה להתחזק באמונה וביטחון ולהגיד מידי יום את י"ג עיקרי אמונה. "רואים אנו את אזלת ידו של הכוחי ועוצם ידי, ועל אף מסירות נפשם הגדולה של אלו המוסרים עצמם למען כלל ישראל במלחמה בעזה ובצפון לא נשענו. וע"כ חייבים אנו להתעורר ולהתפלל בלתי להשם לבדו".

 עוד כותב הגר"ש חנניה כי, "באתי בזאת לחזק אמירת י"ג יקרי אמונה אחר התפילה בכוונה, להתעכב עבור זה בבית הכנסת ולהתבונן בעיקרי האמונה ולכוון בעיקר החמישי "לו לבדו ראוי להתפלל ולא לזולתו".

 המכתב מעורר הדים נרחבים כאשר ציבור בני התורה רואה את עמדתם של גדו"י מרן רה"י הגר"ד לנדו וגאב"ד עליית חנניה אשר תוקפים את אזלת היד של הצבא וקוראים להתמקד אך ורק באמונה וביטחון וחלילה לא בכוחי ועוצם ידי.



0 תגובות